Ryanair, vienintelis ypač pigus Europos vežėjas, pranešė, kad sumažins veiklą savo Kauno bazėje 25% nuo 2013 lapkričio 1 d. po to, kai Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija atsisakė reaguoti į Ryanair pasiūlymus dėl Kauno ir naujos Vilniaus bazės augimo.
Ryanair pasiūlė pervežti papildomai 500 000 keleivių per metus per Kauno ir Vilniaus oro uostus – taip būtų sukurta 500 darbo vietų ir įnešta iki 50 mln EUR į Lietuvos ekonomiką. Gaila, vis dėlto Lietuvos vyriausybė atsisakė įsitraukti į diskusijas, ir Ryanair nebeliko jokio kito pasirinkimo, tik sumažinti savo veiklą Kauno bazėje 25%.
Robin Kiely iš Ryanair pasakė:
“Tai yra liūdna diena Lietuvos turizmui ir aviacijai. Ryanair atidarė savo Kauno bazę 2010 metais su vyriausybės matoma entuziazmo pilna parama, bet, deja, jų susidomėjimas abiejų oro uostų (Kauno ir Vilniaus) plėtra dingo.
Ryanair pasiūlė susisiekimo ministerijai tolimesnį augimą Kaune ir naujoje bazėje Vilniuje – taip būtų pervežta papildomai 500.000 keleivių, sukurta 500 darbo vietų, įnešta iki 50 mln EUR į vietinę ekonomiką. Deja, mes apgailestaujame, kad ministerija nebendradarbiaus su Ryanair, ir mums nebeliko jokio kito pasirinkimo, kaip tik sumažinti mūsų Kauno veiklą 25% šią žiemą.
Kadangi turizmo vystymas yra toks svarbus, kaip ekonomikos augimo varomoji jėga per visą Europą, į Ryanair plūsta pasiūlymai iš kitų ES oro uostų, ir mes perkelsime šitą transportą į kitas žemesnių kainų vietoves su labiau patikimais partneriais negu Kaunas ir Vilnius.”
Ministerijai nesuprantamas „Ryanair“ sprendimas
Susisiekimo ministeriją nemaloniai nustebino oro linijų bendrovės „Ryanair“ pranešimas apie ketinimą mažinti veiklos apimtis Kauno oro uoste.
„Aviakompanijos „Ryanair“ veiklos plėtros sąlygos Kauno oro uoste yra palankesnės nei Vilniaus oro uoste, kurio infrastruktūros išlaikymo kaštai yra gerokai didesni, tuo pačiu ir rinkliavos, todėl aviakompanijos sprendimas mažinti skrydžių apimtis Kauno oro uoste yra nesuprantamas“, – teigiama Susisiekimo ministerijos pranešime.
Ministerija pabrėžia, kad yra pasiryžusi geranoriškai toliau tęsti diskusijas tiek su „Ryanair“, tiek ir su kitais vežėjais, siekdama sudaryti kiek įmanoma palankesnes jų veiklos sąlygas Lietuvoje, tačiau nesuteikiant išskirtinių sąlygų, nediskriminuojant aviakompanijų ir nepažeidžiant Europos Sąjungos teisės bei sąžiningos konkurencijos principų.
gal gali padaryti y vilniu skrydziu tiesiogoniu.tik tiesioginiu ,nes vis geriau nei su persedimais,ar is glazgo,ar aderdyno,edinburgo ar kitu skotijos oro uostu nes is cia sunkiausia gryst tiesiogiai,ypac ziema
kodel neskrenda ziema y kauna tiesioginis lektuvas is edinburgo?juk visada lektuvai buna pilni ,as nesuprantu.kuo gryst ziema po darbu namo?su persidemais nepatogu ir brangu,plius su vaiku ant ranku
„Ministerija pabrėžia, kad yra pasiryžusi geranoriškai toliau tęsti diskusijas , siekdama sudaryti kiek įmanoma palankesnes jų veiklos sąlygas Lietuvoje, tačiau nesuteikiant išskirtinių sąlygų, nediskriminuojant aviakompanijų „.
Mat kaip… Keista ta Susisiekimo ministerija jei nenori suteikti palankesnių sąlygų tiems, kurie užtikrina pigius skrydžius. O gal brangių skrydžių bendrovės galėtų iš savo pelno pasidaryti sau išskirtines sąlygas?
Man atrodo, kad argumentas: „siekdama sudaryti kiek įmanoma palankesnes jų veiklos sąlygas Lietuvoje, tačiau nesuteikiant išskirtinių sąlygų, nediskriminuojant aviakompanijų“, yra per menkas atsisakyti ryanair pasiūlymo, juk Lietuva pritraukė, puikų investuotoją, gali būti, jog Roimas viškai teisus, sakydamas, jog brangesnėms aviakompanijoms gali būti suteiktas išskirtinis dėmesys, tačiau mane domina, ar tai ilgam, ir jei derybos vis dar tęsiamos, tai iki kada mes negalėsim skristi su Ryanair į tokias šalis kaip: Švedija, Škotija, ir Europos pietinį regioną?
Per tuos politikus ir vėl kekntės Kauno verslininkai…